Saturday, February 7, 2009

TURKEY N UZBEKISTAN TRIP-18 feb-1 mac 2009


Salah satu tempat di Uzbekistan



Temple of Athena Turkey


Masjid Kubah Biru(ek)


Pantai Di Turkey

Pada tarikh yg tertera diatas,aku akn bersama2 30 org pelajar termasuk lecturer akan terbang ke 2 negara timur tengah utk mengadakn program CULTURAL HERITAGE EXPLORATION AND EDUCATIONAL EXPEDITION OF GLOBAL ISLAMIC TOURISM, actually aku masuk program nie secara xsengaja disbb kn aku xtau pun fakulti aku ade wat program nie....al maklum lah fakulti aku nie payah sgt nak benarkan studentnyer keluar negara...lawakkn student tourism tapi susah nak wat program luar negara....kalu fakulti lain senang je...aku pun xfaham kenape...hahahhaa program nie dibwh tajaan Kementerian Perpaduan,Kebudayaan,Kesenian dan Warisan, byk jugak ar jumlah tajaan yg diberikan...kalu xde tajaan nie jgn harap ar ade program mcm nie...wakakakaka... pelajar yg terlibat hanya perlu membayar rm500 jerk....murahhkan???kannnnnn?? hehehehe...ermmm...sepanjang disana pelbagai program diatur bersama2 pihak kedutaan Malaysia di 2 negara tersebut bersama2 universiti disana...aku diletakkan dlm AJK Penyelidikan tapi mcm aku lak AJK kebudayaan...sbb ape? sbb aku plak kena uruskan n pening2kan kepala aku utk uruskan persembahan kebudayaan yg perlu dibuat disana memandangkan program nie dibwh tajaan KPKWA....tapi xpe sbb aku dah biase wat urusan mcm nie...sbb aku ade kwn yg ramai dlm hal yg berkaitan kebudayaan nie...ape yg akan dipersembahkan disana ialah tarian joget,zapin,endang(tarian warisan N9) dan tarian kontemporari....sian plak kat dak2 pempuan yg gie sbb diorg kena menari semua memandangkan pelajar lelaki yg terlibat dlm program nie mcm hampeh...xleh menari n kayu..(mcm mawi zaman dolu)wakakakaka....
aku plak dah bersedia mcm2..baju tebal dah beli(bulu-bulu gitew)wakakakakka....then wat pasport yg susah mcm hampeh .....aku susah nak wat pasport sbb dolu aku lahir di Bangkok Thailand sbb bapak aku askar kena bertugas di Kedutaan Malaysia Thailand, so bile nak buat pasport nak kena ade satu surat akuan sumpah dari bapak aku yg menyatakan mcm mane aku dibawa balik ke malaysia....satu prosedur yg menyusahkan....yelah dah ade kad pengenalan yg SAH2 menyatakan aku nie warganegara malaysia,wat pe nak wat surat akuan bersumpah lagik..hampeh xpasal2 aku kena balik Pontian n skip kelas..wakkaka(padahal suka skip kelas)hehehehhe....then biler dah selesai pasport,masalah kewangan plak...bencik aku...hahaha
sape nak derma masukkn lah dlm acc aku...wakakakkaa
actually aku dah xsabar nak gie 2 negara nie,memandangkan aku suka pada budaya n warisan so aku nak tgk ape keistimewaan negara tersebut...heheheheh....
ermm ape lagi ek...kering plak idea nak tulis....
dah lah nnti biler aku dah gie sana,aku post plak coretan pasal trip nie....leh ar korang tgk baju bulu2 hanj aku tuh..wjakakakakaka....
key ar ngantuk...nite....(aku tulis post nie kul 3.47 so ngantuk)hehehe

1 comment:

Anonymous said...

nok! best nye ko. dpt gak pegi over-sea. beli la pape buah tgn kat aku. jgn kekwat2. tak masok syurge pun!